mandag 15. februar 2010

Ryvarden kulturfyr

Dagen begynte ganske fredelig. Mamma satt på pc`n og skravlet med Anja på MSN, og jeg lå i vinduskarmen og kikket ut på ingenting egentlig. Det var absolutt ingenting spennende der utenfor stuevinduet mitt. Ikke så mye som en liten spurv til å underholde meg engang. Jeg strakk den vakre kroppen min, og sukket høyt i håp om at Mamma skulle ta hintet. Men Mamma reagerte overhode ikke...

Jeg hadde nesten gitt opp håpet om noe gøy, da Mamma plutselig reiste seg fra kontorstolen. Hun forsvant inn på badet og sminket seg. Hmm... var dette tegn på at noe skulle skje? Etterpå begynte hun å finne frem klær og sko. DA løftet jeg hodet, og begynte å følge med på henne. Skulle vi kanskje i stallen? Eller til Mormor? Eller var det bare falsk alarm?
Så fant Mamma frem magevesken som hun pleier ha godbiter oppi. DA skjønte jeg VI SKAL PÅ TUR!!!

Huh? Er det sant? SKAL vi på tur!?

Lykkelig hoppet jeg opp og ned, og fortalte Mamma med hele mitt kroppsspråk, at jeg hadde veldig lyst til å være med altså!
Like etter kom den blå bilen til Anja som jeg kjenner igjen på lang avstand, og jeg spurtet ut dørene, og hoppet inn i bilen nesten før døren var åpnet.

I dag skulle vi til Ryvarden kulturfyr. Der har jeg vært en gang før, men det er kjempelenge siden! Ryvarden er et fyrtårn som ligger helt ut i havgapet, på en sånn lang spiss halvøy.
I ukene skjer det ikke så masse der, men i helgene er det kunstutstillinger, kafè, og sånn der ute.

Bølle-Paul og Foxy poserer.

Ut mot havet.

Are var også med.

Anja og Bølla

Minnesmerket etter Sleipner-forliset som fant sted der.

Galleri/Atelier/Kafè (Og fyrtårnet i bakgrunnen)

Fyrtårnet.

Siden det ikke var et menneske ute der i dag, fikk vi løpe løs mye av turen. Og vi storkoste oss!
Da vi kom frem til fyrtårnet var det skikkleig nordavind, og der ute ved havet tok den godt tak i oss. Men det var en flott tur, selv om vi holdt på å blåse til havs. Hehe...

Ikke mye fristende å blåse til havs akkurat..

Det blåste temmelig heftig, så ørene mine sto til alle kanter!
Ikke lett å posere i stiv kuling. Hehe...

Men jeg prøver så godt jeg kan i allefall. Hehe...

Lille, vakre meg!

Hvis noen vil vite mer om dette fantastiske stedet, så sjekk her:

http://www.ryvarden.no/artikkel.aspx?AId=878&MId1=308
http://no.wikipedia.org/wiki/Ryvarden_fyr

1 kommentar:

Anonym sa...

Så herlig tur dere har hatt da!! Utrolig vakkert det var der! Og det bildet av Prada i sorthvitt med vind i håret var bare sinnsykt flott!
Klem fra Annki