lørdag 13. februar 2010

Årets første utstilling

Guri malla nå er det kjempelenge siden sist jeg var på utstilling! Men i dag skjønte jeg at det var noe på gang. Jeg sov som vanlig i sengen min, sammen med Mamma & Pappa, og da klokken var midt på svarteste natta våknet jeg litt, fordi Mamma lå så urolig. Da Mamma så på klokken viste den 02.30, og Mamma bare stønnet høyt av frustrasjon. Både jeg og Mamma min prøvde å sove videre, men Mamma fikk det ikke til. Hun lå våken til klokken var over 05.00... Og klokken 06.00 sto Mamma opp selv om hun var delvis i koma. DA skjønte jeg at det var utstilling på gang! HURRA!

Jeg vimset rundt Mamma mens hun sminket seg, laget kaffi, stekte baguetter, laget eggerøre, og pakket i bagen sin. Jeg var så giret på å få være med, at jeg holdt meg rundt Mamma hele tiden. Det var så vidt hun ikke snublet i meg. Hi,hi,hi...

Klokken 06.45 kom Anja, for hun skulle være "heiagjengen" min. Siden jeg var nybadet var det så vidt jeg fikk lov å gå å tisse, for det er jo så masse snø overalt! Jeg tisset full fart, og hoppet inn i buret mitt!


Vi var tidlig ute, så jeg lå og tok igjen litt søvn i buret mitt, mens Mamma og Anja snakket med kjente to, og firbeinte. :)
Den ene hunden de snakket med var min halvsøster!

Min halvsøster. (På farssiden)

Det tok lang tid før det ble vår tur, men endelig kunne jeg få komme inn i ringen! Jeg var så glad at jeg hoppet og spratt! Spesielt da vi skulle løpe for dommeren. Mamma prøvde å si at jeg skulle traaaave, men jeg sa til de andre hundene: "Siste mann er et råttent egg...!" Og så løp jeg det jeg var god for, med Mamma på slep.
Mamma påsto at det ikke var særlig elegant av meg, men pytt sann, jeg var jo i det minste ENTUSIASTISK!!!

Dommeren var Laurent Pichard fra Sveits, en trivelig fyr. På kritikken min hadde han bare positivt å si om meg, og DET setter vi jo pris på. Jeg endte opp som 2 beste tispe. Fornøyd med det, selv om Mamma sier jeg er vakrest i verden. Hehehe...


2 kommentarer:

Siwi, Tyson og Zuki sa...

Grattis med godt resultat! Og ja, Prada er fineste Puffen i hele verden :)

Emilie sa...

Enig med Siwi, den fineste puffen som finnes :P Gratulerer med fine resultater :D