mandag 2. mars 2009

Utstilling på Manger

Hei!
I går (søndag 1 Mars,) var Mamma og jeg på utstilling på Manger som ligger litt nord for Bergen. Vi dro dit sammen med Anja2 og Bølle-Paul, og vi dro tiiidlig om morningen. Klokken var bare 05.00 da vi kjørte hjemme fra. Jeg sovnet heldigvis som en stein i buret mitt da vi begynte å kjøre. Jeg hadde planer om å sove hele veien frem, men ble vekket da bilen stoppet opp, og Mamma og Anja2 åpnet bagasjeluken. Og da så jeg at Bølle-Paul hadde veltet buret sitt. Hihi... Han der altså! *Fnis*

Bølle-Paul in action! Hihi...

Resten av turen gikk fint, og jeg sovnet raskt igjen.
Også denne gangen skulle vi dele ring med Chihuahua`ene, og de er alltid kjempemange. Mamma og Anja2 satt og kikket på dem, og begge var enige om at denne, som forøvrig heter Chidelia Sweet Like Candy, var den aller peneste av alle!

N uch Chidelia Sweet Like Candy

Etterhvert nærmet det seg at de skulle begynne på Chinese Crested, så da tok Mamma meg frem på bordet, og begynte å børste pelsen min. I mens var valpene inne i ringen, og da må jeg bare gratulere lille Sapphire som ble BIR valp på sin aller første utstilling! STOOORT GRATTIS fra alle oss her hjemme!

Cipracrest Enchantingly Blond. (Sapphire)

Jeg ble veldig, veldig vakker. (Som vanlig!) Og selv syntes jeg jo at jeg var den vakreste av alle sammen! Mamma var selvsagt enig med meg.

Vakker og velstellt!

Dommeren min het Gunnar Nymann, og var dansk. Akkurat som meg og Mamma, så syntes han også at jeg var den vakreste. Dermed ble jeg BIR (best i rasen) og fikk mitt 4 CERT! Vi var kjempefornøyde!!!
På kritikken min sto det følgende:
"Snart 2 år, tispe. God balanse. Ok skalle. Kunne hatt lengre neseparti. Ok bitt. Utmerket øyenfarge. Ok hals og overlinje. Velansatt og velbåren hale. Moderat vinklet. Ok forbryst. Akseptabel dybde. Ok front og benstamme. Ok pels. Velpleid. Sidebevegelser er fine og paralelle. Noe trang bak. Ok fremme."

Det ble ikke utdelt noen BIM, så det ble derfor heller ikke tatt noe sånn tradisjonelt "BIR og BIM bilde". Meeeen et BIR-bilde måtte vi jo ha! Og gunnar Nymann var ikke vanskelig å be, for han elsket gemyttet mitt! Jeg takket han for at han liktem eg så godt, og sa at jeg likte han også! Vi fant tonen mens Mamma knipset!

Jeg takker dommeren på min måte! (Og han smeltet totalt! Hihi...)

Slenger inn et bilde av Lutz også, for han har så morsomt rampe-ansikt!

Har ingen bilder av Bølle-Paul i ringen, men han ble også BIR og fikk CERT. Det var egentlig forventet siden han var den eneste Briarden på utstillingen. Hehe... Så dermed var både jeg og Bølle-Paul kvalifisert til å være med i grupperingen. Vi er så GODE!

Selvsagt var det ny runde med pelstell før vi skulle gå i grupperingen. Både jeg og Bølle-Paul hadde pels som var tipp topp! Men Bølle-Paul ville egentlig heller kosemose med Mammaen sin, enn å bli børstet dah... Hihi.

Pelstell? Eller kosemose? Hehe...
I gruppefinalen var det ny dommer, en svenske som het Hans Almgren. Dessverre så hadde ikke han så god peiling som vår gode, og etterhvert så nære venn Gunnar Nymann, så der ble jeg ikke plassert. Men pyttsann! Jeg var likevel superfornøyd med dagen!

Her er jeg på bordet før vi skulle inn i gruppefinalen.

I grupperingen. (Jeg er ca midt på bildet.)

4 kommentarer:

gulla sa...

Gratuler så mye sjønne Prada.Du er jo så vakker at de er nå på sin plass med så fine premie.
Du må hilse mammo og gratulere henne og.
Hilsen Gudveig % co.

Anonym sa...

Hei Prada :)

Grattis med nok et CERT! Gleder oss til å få hjelp med ringtrening fra dere :)

Hilsen Zuki ( Siwi og Tyson hilser også. )

Anonym sa...

Hei igjen :)

Tusen takk for kjempelærerik trening i dag! Håper vi blir like flinke som dere en dag :)

Voff fra Zuki ( matmor og Tyson hilser også åff kårs. )

Anja sa...

Ja, det var en kjempekjekk trening! Gleder meg allerede til neste gang. :)