søndag 22. februar 2009

Bursdag hos Farmor

I helgen ble farmor 65 år, og vi skulle selvsagt i selskap. Jeg er jo med på alt som innbærer mat, så jeg hoppet lydig inn i bilen, og satt meg godt til rette i det rosa baksetet i bilen til Pappa. Mamma hadde bakt appelsin-sjokoladekake, og den luktet kjempegodt! Dessverre så er Mamme superstreng på at jeg ikke får spise sjokolade, så jeg måtte nøye meg med å lukte på den. *sniff*

Både Pappa, Mamma og Mari-Lene hadde pyntet seg, men MEG hadde de ikke engang giddet å dra en børste gjennom, så pelsen min var eh... som den pleier. *Fnis* Ikke fikk jeg kjolen min på meg heller! Jeg var litt fornærmet egentlig, men likvel så gledet jeg meg. Jeg vet nemmelig at jeg får ALT jeg peker på av Farmor.

Vi stoppet på en stor butikk, for der skulle Mamma kjøpe blomster. Mens de var på butikken så var jeg alene i bilen. Veeel... Ikke HELT alene, for kaken var der jo også. Den velduftende, nysteikte appelsin-sjokoladekaken. Lysten var stor, men jeg er godt oppdratt, så jeg rørte den ikke. (Selv om jeg er overbevist om at det måtte ha vært en kulinarisk opplevelse av de sjeldne!)

Da vi kom til farmor løp jeg rett bort til kjøleskapet. Farmor skjønner hundespråk hun, og fant straks en liten påleggsbit til meg. Jeg ble glad i hjertet mitt! Og i magen!
Etter en liten stund kom flere folk som jeg ikke har møtt før. Jeg gikk inn i rollen som den mest super-sjarmerende prinsessen i verden, og fikk alle til å falle for meg. Det kom selvsagt til nytte senere, når maten var kommet frem.

Alf-Inge var kommet fra Bergen.

Mamma og Pappa hadde pyntet seg, og Mamma prøvde en helt ny sminke.

Mari-Lene hadde til og med vært hos frisøren, og var kjempefin!

"Ta den hund, og la den vandre, fra den ene til den andre..." Jeg gikk fra fang til fang og pekte på den maten jeg ville ha. Jeg fikk selvsagt viljen min hos alle!

Onkel Arne sjekket om jeg likte agurk. (Finnes det noe jeg IKKE liker liksom???)

Geir er husverten til Farmor, og han har ikke mindre en FIRE katter! (HUTTETU!!!) Men han ga meg mat, så jeg kom frem til at han er en kul fyr selv om han har katter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er altså verdens herligste blogg! Å få følge med i partyprinsessas hverdag er bare supergøy :)

Klem fra Annki

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra