onsdag 25. mars 2009

NKK Bergen/besøk av onkel Stian!

Hei igjen godtfolk!
Mange av dere har spurt om jeg ikke skulle oppdatere bloggen min etter utstillingen sist helg, og her kommer endelig oppdateringen. Grunnen til at det har tatt så lang tid er at Mamma har pådratt seg en kraftig bronkitt, så hun har ikke orket å hjelpe meg med bloggen før nå. Stakkars Mamma min!

Sist fredag skjedde noe utrolig gøy! Jeg og Mamma skulle ut og kjøre, og jeg tok som vanlig plass bak i buret mitt. Jeg visste ikke hvor vi skulle. Vi kjørte litt over en halvtime, og så stoppet Mamma bilen, og gikk i fra meg. Hrmf...

Jeg ventet lenge, og lyttet etter kjente lyder. Hørte jeg et fly, mon tro? Etter noe som virket som en evighet, så kom Mamma tilbake. Og Onkel Stian, og Sjonkel Xander var med!!! Herregud så glad jeg ble! Jeg hoppet rundt i buret mitt, og måte pipe litt i ren, skjær lykke! Halen min logret så fort den kunne, så glad ble jeg!

Da vi kom hjem fikk jeg endelig hilse skikkelig på Onkel Stian, og Sjonkel Xander. Jeg var fullstendig ellevill av lykke, og viste det med hele meg! Det er flere måneder siden jeg har sett de, så det var utrolig gøy!

Jeg satt klistret hos Onkel Stian hele fredagskvelden mens vi så på tv.
Neste morning sto vi ukristelig tidlig opp, så jeg skjønte at det var utstilling på gang igjen. Denne gangen skulle vi på Nkk Bergen. Vi pakket i bilen, og kjørte hjemmefra litt før klokken 05.00. Jeg og Xander sov i burene våre helt til vi kom til ferjekaien. Der tok Onkel Stian oss ut, slik at vi fikk lufte oss litt. Siden Mamma var i elendig form, så satt hun i bilen og hostet og hostet...

Utstillingen gikk kjempefint, og jeg ble 2btk, med CK og Res Cacib. Dommeren skrøt av både meg, og Onkel Stian som handlet meg på denne utstillingen.Vi var veldig fornøyde med resultatet, men litt bittersøtt å være SÅ nær å bli Norsk Champion. Men pyttsann, Mamma sier at jeg er finestest i hele verden uansett. Jeg tror nok hun har rett!

Her er jeg i aksjon i ringen.

Åpen tispeklasse

Onkel Stian følger med.
Her leker jeg med Tevez som kommer fra den samme oppdretteren som meg. Han var kjempekul!

Lutz lå og tok livet med ro.

Onkel Stian sjekker at jeg står korrekt, og dommeren, Peter Jolly, følger med.
Sjonkel Xander gikk det ikke så bra med, stakkars, for han ble redd hun som var dommerelev i den ringen. Stakkars Sjonkel Xander, han er jo verdens beste egentlig, men han synes av og til at det blir litt nifst på utstilling. Skjønner han godt jeg! Likevel finnes det INGEN afghansk mynde som er finere og kjekkere enn Sjonkel Xander! Så det så!

Kjekkeste affen i verden!
Da vi kom hjem fikk jeg og Sjonkel Xander løpe i hagen og leke. Åh så gøy vi hadde det sammen! Vi lekte lenge, og løp etter hverandre rundt den kjempestore thujaen i hagen.
Til slutt var vi så trøtte at vi gikk inn og la oss på sofaen med Mamma og Onkel Stian.

Hjemme i hagen.
Onkel Stian hadde kjøpt seg nytt slips. Jeg synes han burde hatt et puffeslips heller.
Da vi hadde samlet nye krefter kjørte vi inn til Haugesund på tomten til hundeklubben, eller "lekeplassen", som jeg kaller det siden det er der agilitybanen er. Vi lekte litt der også, og til og med Xander prøvde seg litt.

Se, Sjonkel Xander, SÅNN gjør du!

Og Sjonkel Xander gjorde så godt han kunne. Flink han!

Hoppe hinder likte han godt i allefall.

Sjonkel Xander koser med Onkel Stian.

Jeg ville også koooose med Onkel Stian!

På lørdag kveld kom Bestå innom med Suzie også. Var kjempegøy å se henne igjen også!

Pappa og Sjonkel Xander ligger og slapper av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Søte bilder ! Vi skal bare på shopping :D

Anja sa...

Ilo fikk ikke til å legge inn hilssen i bloggen min, så jeg fikk hilsen på mail, der hun spurte om jeg kunne legge den inn for henne. Her er den:

Takk for hilsen i GB vår
Så får jeg tilstå at jeg titter innom denne koselige bloggen innimellom
Så heldige dere er som har en *onkel* som alle er glad for kommer på besøk ... Prada er jo en nydelig 'dame* det har jeg vel sakt før hun går som en dronning i ringen - ikke bare på bilde - jeg har sett IRL jaja nestegang kommer certet dere venter på - Masse masse lykke til ;-)

Hilsen oss på
Kennel Qu-Ya-Va