torsdag 12. mars 2009

Effektiv trening!

I dag har vi vært på Årabrot og trent med Siwi og Zuki. Jeg og Mamma var tidlig ute, for Mamma hadde lyst å trene litt agility også først. Og det var kjempegøy!
Jeg har ikke trent agility på over et halvt år, det har liksom bare ikke blitt noe av. Så i dag var det kjempegøy, og lov til å utfolde seg igjen.

Jeg varmet først opp med å løpe rundt og markere alle steder, så nå dufter det Prada av alle gresstustene på tomten. Mens jeg varmet opp, gjorde Mamma noe mindre morsomt... Hun plukket opp skittposer som andre hadde glemt(?) igjen der. Hun plukket opp ikke mindre enn 6(!) stykker! Skjerpings folkens!

Da jeg var ferdig å løpe rundt å tisse, så kallte Mamma meg inn, og sa at vi skulle bare gå gjennon de hinderne vi var trygge på. Jeg gjorde mitt beste, og var høyt og lavt!

På bord.

Opp...

Ned...

Bort...

Gjennom...

Og over!

I tillegg var jeg oppå vippen, og gjennom slalåmpinnene, men det var vanskelig for mamma å ta bilder samtidig som hun skulle løpe med meg, så det har vi ikke bilder av.

Etter en stund kom Siwi, Tysonfyson, og Zuki også, og da fikk jeg en pause i bilen mens Mamma hjalp dem med utstillingstrening. Det var litt godt med en pause, for jeg hadde jo løpt rundt som en gal.

Da Mamma var ferdig med å hjelpe Siwi og Zuki, så skulle de hjelpe oss med lydighetstrening. Heldigvis har jeg og Mamma gjort leksen vår, og trent på "Stå under marsj" siden sist. Det har vært veldig nyttig, for i dag gikk det kjempefint! Siwi tok bilder.

Vi begynner øvelsen når jeg er "på plass".

Så går vi fint noen meter...

Mamma sier "STÅ", og går i fra...

Og jeg står støtt som en stein...

Mamma kommer inn igjen, og DA får jeg godbit! ( Pis åff kæææik!)
Etterpå trente vi "sitt / bli" og "På plass", og jeg er selvsagt kjempeflink! Kanskje jeg skal satse på lydighet heller? Hehe... Jeg er et multitalent!

Vi begynner øvelsen med "På plass"...

Mamma gir komandoen "BLI" og går i fra...

Jeg blir såklart. (Noe annet skulle tatt seg ut...)

Mamma vender helt om, og gjør holdt, og gir komandoen "PÅ PLASS!"

Rundt bak...

Og inn på plass!!!

Er jeg god? Eller bare ER jeg god? Etter denne treningen ble både jeg og Mamma supermotivert til å fortsette med lydighetstrening! Og hvem vet, kanskje jeg blir god nok til å konkurere en gang??? Time will show!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi oi oi.... dere er jo bare suuuuper flinke. *Klappe i hendene* Fortsett med den gode jobbingen begge to... klemz

Anonym sa...

Hei Anja og Prada :)

Virkelig et ukentlig høydepunkt å trene med dere !!!

Anonym sa...

Jiiiiises, så flinke dere er blitt! Her er det tydelig at øvelse gjør mester altså :) Stå på så ser vi dere sikkert i lydighetsringen snart :)

Annki