fredag 30. mai 2008

Bading i Vigdarvatnet

Ikke nok med at ørebetennelsen var vond i går, men i tillegg var det jo så varmt at det var helt uutholdelig! Jeg har så masse pels, så jeg prøvde å ligge i skyggen, men det hjalp ikke stort. Det var langt over 20 grader i skyggen, og ikke så mye som en antydning til et lite vindpust.
Jeg lå og prøvde å sove, men varmen gjorde det helt umulig. Det var akkurat DA Mari-Lene sa de magiske ordene: Vi drar og bader!

Fryd og lykke! Jeg glemte hele ørebetennelsen, og spratt opp, klar som et egg! Vi satt oss i bilen, og kjørte ned til Vigdarvatnet.
Det å vasse uti det kalde vannet på være det beste jeg har gjort på lenge! Det var kjempedeilig å bli avkjølt, og det ga meg energien tilbake. Etter en liten stund så var jeg i farta! Jeg løp, og hoppet og lekte. Både i vannet, og i gresset. Wooohoooo...!

Pappa viser oss hvor kaldt det var.

Mari-Lene påsto at det ikke var kaldt, meeeen...

Tøff som hun var, så sprutet hun vann på Pappa...

... og slikt gjør man ikke ustraffet!

Da hun hadde mistet følelsen var det bare til å legge på svøm. Hehe.

Pappa hadde det MINST like festlig som Mari-Lene.

Hvor ble det av hodet til pappa? Det må ha vært en hai der!!!

Den haien må ha tatt armen til Mari-Lene også. Hehe...

Siden vi hadde klølt oss ned, så hadde vi masse energi til å leke!

Jeg står i vannkanten, klar til å løpe uti.

Innimellom måtte jeg tisse litt. viktig å komme høyt opp da. Jeg klatret baklengs oppå steinen.

At familien min ER litt rar har jeg jo skjønt, men hva Mari-Lene driver på med her aner jeg virkelig ikke...

Herfra hadde jeg FULL oversikt over hva Mamma, Pappa og Mari-Lene drev på med.

Jeg er klissvåt, avkjølt, og lykkelig!

Godt å få håndkle sitt etterpå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det så delig ut med en dukkert, så flott familie du har Prada, du er heldig :)

Pappa Genny peser en hilsen, han ligger for det meste rett ut under busken i hagen eller på sofaen.

Anja sa...

Stakkars GennyPappa, han har jo ikke rent lite pels han heller.