søndag 11. mai 2008

Dugnad på "landet"

I strålende solskinn, og mange varmegrader satt vi kursen mot "landet". Jeg visste med en gang hvor vi skulle da Mamma spurte meg om "skal du være på landet?" JIPPI!
På landet er hytta til Mormor, og der er vi ute omtrent hele tiden. Og det er mange, mange mål å boltre seg på! Wooohoooo!

På nedsiden av hytta:
På baksiden av hytta. (Ser dere hvor jeg har gjemt meg?)
Mamma og Pappa skulle inn dit og hjelpe til med dugnad. Hele 2 etasje i huset skulle ryddes, for der skal Gunhild og Steven leie. Mormor og Bestefar har hatt 2 flyttelass stående der i mange år, så det var MASSE rot! Mormor ville kaste alt, men Bestefar ville helst beholde alt. De var en smule uenige. Haugen med skrot vokste sakte, men sikkert, selv om den burde vært MYE større iflg Mormor. Hihi...

Skrothaugen

Etterhvert kom Gunhild og Steven også. Heldigvis var Tuva og Klumpen også med, så da var ikke jeg den eneste firbeint der.
Steven er en sånn arbeidsnarkoman, så han og pappa gikk i gang med å skifte vindu. Vinduet som sto i fra før var kjempegammelt. Mye gamlere enn Mamma! Det var litt av en jobb!

Det var nok på høy tid å skifte vindu...

Slik ble det da Pappa prøve å åpne det. Fnis...
Steven høyt oppe på stilaset. Det så nifst ut!!
Mamma prøver å få meg til å posere, og Tuva lurer fælt på hva som skjer.

Innimellom var det tid for litt lek. Tuva og Klumpen lekte mest i skyggen av epletrærne. De skjønner jeg jo godt, for de har kjempemasse pels.

Selv gikk jeg ned i bekken og avkjølte meg litt. De var deilig!

Mamma mumler alltid et eller annet mellom sammenbitte tenner når jeg bader OG er skogen. Jeg kan ikke skjønne hvorfor? ;)

På "landet" vokser det masse sånne trær. De lukter helt fantastisk!

Her hviler vi, for å samle litt krefter igjen. (JEG hvilte ca 2 minutter.)

Det er fryktelig slitsomt å være på "landet" og slappe av. Jeg var helt utkjørt på slutten av dagen. Og sovnet på gulvet i hytta.

1 kommentar:

gulla sa...

Hei Prada! De var ein fin hyttetur du har vart på,eg må si du hadde gjemt deg bra.Men eg såg deg eg selv om de ikkje var lett. De er flinke arbeidfolk du har ser eg. Må ver enig i at de var på tide med nye vinduger,og de var litt av ein skrothaug.Flotte lekekamerater du har med deg,og du har ei flink Mamme til å ta bilder .Hoper du får mange slike turer.Hilsen Oddagjengen!!!1