torsdag 8. mai 2008

Amputert skogstur

Sist søndag var planen en skikkelig skogstur til Gråhorjo, sammen med Mamma, Mormor, Gunhild, Steven, Tuva og Klumpen. Jeg og Mamma trodde de hadde tenkt å parkere oppe ved "Eikås-grusbakken", men neida, de hadde helt andre planer. De skulle parkere nede ved Bjoavatne, og KLATRE opp til Gråhårjo.

Bjoavatne:


Klar, ferdig, gååå...

Starten var bra, den gikk mellom høy grantrær, på en brukende grusveg.
Været var nydelig, og jeg hoppet og spratt rundt omkring. Tuva og Klumpen spratt ikke så mye, det var nok litt varmt for dem. De er stooore pyrineere, og har masse pels.
Mamma og Klumpen peste like mye. Hihi...

Meg og Tuva.

Vi gikk oppover, og oppover. Stien var skylt vekk flere steder, og det var vått og myrete. (Bildet er tatt på vei ned.)

Dessverre så har Mamma en trøblete ankel (etter et brudd for flere år siden), så etter å ha karret oss oppover i en halv evighet, så var det tid for Mamma og gi seg. De andre fortsatte oppover, mens jeg og Mamma trasket nedover mot Bjoavatne igjen. Vi valgte å gå en litt annen sti som ikke var fullt så våt.

Vel nede i "sivilasjonen" igjen, så satt vi oss i bilen, og kjørte til hundepensjonatet. Det ligger bare 2 minutter unna, og planen var at vi skulle hente Mari-Lene og Annhild som hadde vært på jobb der siden torsdag.

Mamma slapp meg ut av bilen, og så sparket hun av seg sko og sokker, og la tærne sine til tørk i solskinnet.
Jeg tuslet rundt, mens Mamma solte tærne sine, og kikket på Mari-Lene og Annhild som holdt på å rake stein ned fra skråningen ved "Skogs-luftegården".

Annhild i full sving.
Det var masse stein, så de hadde mye å gjøre.
I pausene var det tid for å kosemose et par av valpene som var der.

Mens andre valper, heller fant seg et sted med skygge.

Mari-Lene på jobb i resepsjonen på Tunge Hundepensjonat.

Ingen kommentarer: