torsdag 29. mai 2008

Med Pappa på jobb!

I går, tirsdag, ble jeg og Mamma med på jobb. Pappa skulle nemlig kjøre inn på "landet" for å hente noe av bosset fra oppussingen der. Å kjøre så stor bil var spennede! Det hompet masse, så jeg satt på fanget til Mamma og fulgte med på alt som skjedde utenfor.
Mamma fortalte meg hva vi så mens vi kjørte avgårde.
-Se Prada, der er sjøen. Du må passe deg for den, for den er så stor!
-Se sauene, Prada! Du må passe deg for dem, for de er farlige. (Som om jeg ikke VET det liksom!)
-Se der går det en hest på beite, var den like fin som Stina?

Stort sett så var det mamma som fortalte MEG hva vi så fra vår plass i lastebilen. men jeg fikk også øye på noe: En syklist!
Langt borti veien var det altså en syklist i ført noe grønt og hvitt. Jeg strakk hals, og logret alt jeg kunne.
-Seee mamma!!! En syklist! Er det Thor Hushovd, Mamma? Er det? Er det? ER DET? *febrilsk logring*
Det viste seg at det ikke var Thor, men jeg var ikke heeelt på bærtur, for han hadde på seg lik sykkeldrakt som Thor. Den grønne og hvite Crédit Agricole drakten.

Vel fremme på "landet" så var det ikke helt enkelt å komme ned til hytta. Heldigvis er Pappa en dyktig sjåfør... Jeg lar bildene tale for seg.

Tut og kjør. Pappa kjører, og jeg passer på.

Det var bittelitt trangt å komme ned der med så stor bil.

Det hang telefonlinjer ganske lavt, så Pappa måtte klatre ut og fikse.

Under over alle under: Det hang en liten taubit i grein, så den brukte Pappa til å knytte fast den telefonlinja som hang så lavt.

Det var ikke akkurat noen liten haug som ventet oss.

Mens Mamma og Pappa jobbet, så gikk jeg i skyggen. Det var stekende varmt!

Her er "elva" vår. Her pleier vi egentlig å bade.
Nå var det bare så vidt det sildret der.

Og midt nede på marken sto den fine, nye campingvognen vår og skinte i solen!
Det er en Knaus Azur Royale!

På vei hjem bare måtte vi stoppe og spise is. Vi var så varme!

Ingen kommentarer: