torsdag 29. mai 2008

Utstilling i Haugesund

Sist helg var det utstilling i Haugesund, og vi var selvsagt på plass. Den helgen hadde vi i tillegg besøk av Steinar, som hadde med seg Genny, Noah, Patsy, Nomi og Pippi. Det var kjempegøy!
Etter at Onkel Stian flyttet fra oss, så er det jo ikke så mange å leke med til vanlig. Jeg storkoste meg, og det tror jeg Mamma og Steinar gjorde også.

Lørdagen hadde vi oppmøtetid kl 12.00, så da ble jeg badet på morningen. Nystelt og vakker ble jeg satt i bur i bilen. Jaja, slik er det å være utstillingshund.

Da vi kom inn i Haraldshallen der utstillingen var, så holdt vi på å svime av. Luften der inne var helt forferdelig! Det var alt for varmt, tett, innestengt, og mange klaget på vondt i hodet. Heldigvis var vi mye ute, i stedet for inne.

I ringen gikk det kjempebra, og mamma sa at jeg var den peneste av alle. Min Mamma har selvsagt rett. (Noe annet skulle tatt seg ut.)
Resultatet ble en kjempeflott kritikk! jeg fikk CK og ble 4 beste tispe. (Av totalt 9?) og premien min var selvsagt den lilla sløyfa. Og en håndkle. (Det har vi alltids bruk for.)

Da jeg var ferdig i ringen, så gikk vi ut på gresset, for Bente (nett-venninne av mamma), skulle ta bilder av meg. Bente er en utrolig dyktig hobbyfotograf, og bildene hennes her kjempefine!
Jeg gjorde så godt jeg kunne, og bildene ble ALLDELES NYDELIGE!!!
Her viser jeg et par av dem:

Fotograf: Bente Nesvåg. ( www.aquasam.net )


Da vi kom hjem etter utstillingen, fikk vi løpe og leke i hagen! Hurra! Det var så deilig å få strekke skikkelig ut igjen. Vi hundene storkoste oss virkelig! Jeg er så glad for at Mamma og Pappa har stor hage til meg!

Søndagen var det igjen tid for utstilling. Og fryd og lykke: Vi fikk plass like innenfor døren! Der var det kjempefint å stå, for vi fikk frisk luft. Innover i hallen var det helt grusomt, men på vår plass var det deilig!
Utstillingen gikk sånn passe bra. Jeg var som vanlig den vakreste, men dommeren foretrakk små, nette hunder. Siden jeg er stor og tøff, så ble jeg nr 4 av 4, og "bare" en HP (Hederspris) og et rosa håndkle.

Så var den utstillingen over. Neste stopp: Oltedal 14-15 Juni.

En begynnelse...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo der alle dere! Tusen takk for et flott opphold. Skikkelig flott vær og kjempe koselig. Gleder meg til neste gang vi møtes... dere kommer nok først til oss, så kommer vel v tilbake til dere på høsten :) ...eller når du Prada har løpetid...er det ikke det som er regelen... hehehe! Alle her i huset hilser og takker for flott opphold:)