søndag 2. mars 2008

BIR og CERT!

I går vekket Mamma meg kjempetidlig! Jeg var så trøtt, at jeg nesten ikke orket åpne øynene! Klokken var bare 04.00, og vanligvis sover jeg til 08.30!
Ca 45 minutter senere var alt pakket i bilen, og vi skulle avgårde på utstilling igjen. Denne gangen skulle vi til Manger, som ligger nord for Bergen.
På veien stoppet vi hos Anja, for de skulle også dit. Både jeg, Paul, og Foxy ble plassert i hvert vårt bur, og sovnet.

Tiiiidlig avgårde:

Inne i hallen var det som vanlig masse hunder, masse mennesker, OG masse lyd. Jeg ga blaffen og hvilte meg i buret mitt. Søvn er viktig for skjønnheten. Har jeg hørt.
Da det nærmet seg begynte Mamma å stelle pelsen min slik at jeg tok meg best mulig ut.

Da det omsider ble vår tur, sto Anja på sidelinjen og tok bilder av oss. Dommeren vår denne gang het Helge Werner Hagen, og han var en veldig flink dommer!
Og enda kjekkere ble han da han likte MEG best av alle!!! Jeg ble BIR (Best i rasen), og fikk mitt aller første CERT!!!

I ringen sammen med Mamma.


Både jeg og Mamma ble kjempeglade, og vi hoppet og spratt!!!
Etterpå måtte Mamma selvsagt ringe til Annki, og til Steinar, som eier kineser-foreldrene mine. Begge to ble KJEMPEGLADE på mine vegne!
Videre måtte hun ringe til Pappa, og til Onkel Stian så klart! De var begge i fyr og flamme!!!

Paul ble også BIR, og gikk videre til gruppene. Der ble han nr 4!!! Han er skikkelig fin nå, selv om han kan være temmelig bøllete. Mamma sier at gutter er noe HERK!!! Jeg er enig med Mamma.

Anja og Paul i grupperingen.

Da det ble vår tur til å komme inn i den store grupperingen, var det mange andre hundr der. Jeg tror alle rasene i gruppe "selskapshund" var representert der. Hehe... Vi fikk ingen plassering der, men vi var uansett SUPERFORNØYDE!!!

I grupperingen.
Noen av de som var i gruppen vår.
Meg, Mamma, og gruppedommer Brenda Banbury.
Klokken 21.30 var vi endelig hjemme igjen!!! Det var så godt å komme hjem igjen!!! Mamma var kjempetrøtt, men insisterte på å ta noen skrytebilder likevel.

BIR og CERT sløyfene, pluss glasset jeg fikk!
Meg og min Cert-sløyfe!
"Bittelitt" stolt her ja!!!

1 kommentar:

gulla sa...

"GRATULER" De forkjent DU .Din mor var vildig fin og.Kjempefin i dei kleda,de var dritlekert .Mye betre en kjolen ho hadde i Ølen. Paste betre ligsom, selv om ho var fin i kjolen og.Men ikkje til utstilling.