mandag 8. mars 2010

PRADA: Utstilling på Manger

Tradisjonen tro, så skulle vi selvsagt til Manger på hundeutstilling. Det er liksom blitt en årlig begivenhet for oss. Målet var at Bølle-Paul skulle få CERT og bli champion. Dessuten så syntes Mamma og Anja at det var fin sosialisering for Lillesøster Punky, og Kjell-Propell, for de skal også på utstilling når de blir større. Gååddd... Jeg synes jeg ser de. HAHAHA...

Kvelden før ble jeg først grundig børstet, pusset tenner, barbert i ansiktet, og klippet klør på. Deretter var det i badekaret for å bli skrubbet ren og pen. Jeg synes det er teit å bade! Men etterpå var jeg selvfølgelig alvorlig lekker da! Ikke rart så nøye som Mamma børstet og fønte meg.
Lillesøster Punk måtte også barberes og bades. Haha, det likte hun fin lite. Hun hater alt som er vått, så hun syntes fryktelig synd på seg selv. Det gjorde IKKE jeg. Hihi...

Vi skulle ta 04.40 ferjen fra Sandvikvåg, så vi måtte stå opp midt i natten. Både jeg og Punker`n var i koma da Mamma sto opp, og ingen av OSS hadde planer om å bevege oss ut av senga midt på natta. Men da Mamma var ferdig sminket og påkledd, var det ingen nåde. Stakkars Punker`n var så trøtt at hun gråt da Mamma kledde på henne. DA syntes jeg nesten synd på henne, men det trenger hun ikke vite altså!

Stakkars, stakkars meg som må bade!

Lillesøster Punky... Henne er det IKKE synd på. Haha.

Her ble hun litt mer fornøyd.

Etterhvert kom Anja (som hadde forzzzzznorket seg) med Foxy, Bølla, og Propellen, og så kjørte vi avgårde med sludd og snø på veien og i lufta. Vi rakk selvfølgelig ikke den ferja, så vi måtte vente på ny ferje i en time og 15 minutter. Det var kjedelig det!!! Det føltes som HUNDRE år!
Jeg synes det var dårlig gjort av ferja og ikke være der når vi kom. Jeg er tross alt en PRINSESSE!!!

Den vakreste prinsessen i landet!

Vi dumpet Foxy hos en venn av Anja, for han skulle låne henne mens vi var på utstilling. Da vi kom frem var det allerede masse folk der, og det var ikke så lenge til Bølle-Paul skulle i ringen. Anja tørket han på beina med plutoduken, og børstet godt gjennom pelsen hans, slik at han så respektabel ut. Det er jo ikke SÅ ofte han gjør det. I det siste så har han lignet mer på den avskyelige snømannen. Muhahaha...

For en gangs skyld så Bølla normal ut. Hihihi...

Så da gikk det kjempebra!!!

Bølla var eneste Briarden, og han fikk sitt CERT og ble Norsk Champion! Hurra for Bølla!
Etterpå rigget vi oss til borte ved ringen jeg skulle inn i. Der var det sinnsykt masse folk.
Jeg ble børstet til pelsen skinte, og vi stillte oss opp og ventet på tur. Dommeren i min rase var Espen Engh.
Jeg gjorde mitt beste, og løp kjempefint i ringen! Både jeg og Mamma var veldig fornøyde.
Desverre så var ikke den "godeste" Herr Dommer enig med oss, så det ble bare to rød, og ikke noe mer denne gang. Pekksnodig...
Men pyttsann, jeg er verdens beste Pradapuff uansett, for det har Mamma sagt!


Dommeren kjenner over alt for å sjekke om jeg er "rett skrudd sammen".

Mamma og Punker`n.

Mamma sier at jeg er best i verden!

Punky fikk mat oppå bordet MITT!

Matvraket.

Diverse andre søte hunder.



Ingen kommentarer: