tirsdag 17. juni 2008

Oltedal (Søndag)

Nok en gang våknet vi til kjempevær, og dro avgårde til Oltedal for å vise oss frem. Vi skulle være i en helt annen ring, så denne dagen "bodde" vi i utstillingsteltet til Kari. Hun hadde et skikkelig telt, ikke bare en lekk pavlijong, slik som visse andre. Hehe.

Onkel Stian og Onkel Keino var på plass som parkeringsvakter, og også i dag var planen at de ikke skulle stille. Slik gikk det selvsagt ikke!
Onkel Stian ble spurt om å stille en Bulldog av alle ting. Hun het Bris, og var...eh... "styggsøt"

Bulldog-Bris.

Onkel Stian og Bris i ringen.
I tillegg endte det selvsagt opp med at han stillte flere hunder utover dagen, blant annet meg, og Lille-Fox. Lille-Fox kjenner jo egentlig ikke Onkel Stian, så det var litt spennende å se hvordan det gikk. Det gikk selvsagt strålende, og hun fikk en HP!

Onkel Stian og Lille-Fox.
Anja og Bølle-Paul i ringen. Og favoritt bølla vår fikk sitt første CERT! Knallbra, Bølle-Paul! De var godt fornøyde med det.
Så fornøyde var de, at de måtte hoppe og leke litt. (Legg merke til den forskremte Leonbergeren i bakgrunnen, som garantert tenker at det må ha klikket for dem. *Fnis* )
Onkel Stian syntes det var så gøy å stille meg på lørdagen, at han hadde lyst å gjøre det på søndagen også. Så da ble det slik. Vi entret ringen i stekende solskinn, og viste oss fra vår beste side. I allefall JEG. Onkel Stian var kledd som en BOMS! Huttetu... Jaggu godt at JEG var så vakker at jeg gjorde opp for det.

I ringen med Onkel B(h)omse-Stian.

Dommeren Arne Foss kjenner på meg.

"Hei, Dommermannen! Liker du meg?"

Dommeren likte meg KJEMPEGODT. Han likte faktisk meg best av ALLE! HURRA!
Jeg ble BIR, og fikk mitt CERT nr2!

Dette skrev dommer Arne Foss om meg:
"Særdeles tiltalende helhet. Utmerket kjønnspreg. Tiltalende proposisjoner. Feminint, velformet hode. Velplasserte ører. Bra tenner og bitt. Fin hals. Sterk overlinje. Harmonisk vinklet. Bra halefeste. Velstelt, god pels. Meget fine bevegelser fra alle hold. Meget velvist. Herlig holdning og temperament. En fin tispe."

Siden jeg ble BIR så gikk vi videre til grupperingen senere på dagen. Når tiden nærmet seg så kom det mørke, mørke skyer. Da vi gikk inn var det begynt å regne.

På vei inn i grupperingen, folk har begynt å ta frem regnjakker.
Da dråpene falt spratt folk frem med paraplyer som de holdt over hundene, slik at ikke pelsen skulle bli ødelagt før dommeren fikk sett på dem. Av en eller annen grunn så sitter Onkels Stian og smiler. Onkel Keino var min paraplymann.

Da ingen trodde det kunne bli verre, så lo væregudene godt, og slapp ned LITERVIS med regnvann over hode på oss. Det var omtrent samtidig med at det var vår tur og vise oss frem. Så klart.
Det bøttet ned som om det skulle fått betaling for det! Klikker du på bildet så blir det større, og det vises det veldig godt. Ser nesten ut som det snør. Hehe.. Vi ble KLISSVÅTE!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verdens søteste blogg, Anja :)
Herlig med Prada som forteller ;)

Anonym sa...

Og HERREGUUUUD da, GRATULERER med Cert og BIR! Wooohoooo :))

Anonym sa...

GRATULERER SÅ MYE Prada med alle de fine premiene dine - du er skikkelig søt jente altså!!