mandag 9. juni 2008

Hos Onkel Stian og Onkel Keino

I varmen så har både jeg og mamma sløvet hele dagen. Vi har bare gått rundt i en slags døs, og prøvd å overleve uten noen store anstrengelser. Men, på torsdag merket jeg at det var noe på gang. Mamma begynte å pakke litt klær oppi en bag. Det betyr ALLTID at hun skal et eller annet sted.
Siden det var alt for varmt til å løpe i beina på henne, så la jeg meg like godt oppi bagen hennes. Jeg ville jo ikke risikere at hun skulle glemme å meg med. Hvor hun nå enn skulle...

Så her sov jeg natt til fredag.

Da vi våknet på fredagen, ble jeg i allefall overbevist. Mamma oppførte seg rart. Hun trallet og sang, og sprudlet uvanlig mye. Til slutt hadde hun pakket litt av hvert i bilen, og så sa hun til meg: Nå skal vi besøke Onkel Stian, og Onkel Keino. JIPPIIIIII!!!

Jeg løp ut i bilen, og hoppet villig inn i buret mitt. Så dro vi avsted. Først måtte vi stoppe i Haugesund, for der skulle vi treffe Bestå. (Mamma`n til Onkel Stian.) Sjonkel Bowie var nemlig med henne, og vi skulle ta han med oss til Stavanger.
Jeg turnet som en gal av glede da jeg så Bestå! jeg hadde fryktelig lyst å løpe ut og hilse på henne, men Mamma ville ikke lukke opp buret mitt. *FNYS*

For å komme til Onkel Stian og Onkel Keino måtte vi ta ferje. Boknafjorden viste seg fra sin beste side. Ingen tvil om det. Mamma gikk opp i kiosken og kjøpte hver sin is til oss. Det var deilig i varmen.
Vi fant greit frem til Risa som det heter der de bor. Det var kjempegøy å treffe Luke og Suz igjen. Dessuten fikk jeg jo tid til å bli bedre kjent med Xander også. I tillegg var Diva, Ginny og Stella der på ferie. Jeg har møtt alle de tre før, men kjenner dem jo egentlig ikke så godt.
Vi koste oss MASSE!!!

Sjonkel Bowie i full fres. Hehe...
Jeg koser med Onkel Keino.

Ginny, eller Apekatten, som hun kalles. (Mon tro hvorfor? Hehe)

Diva, med solstråler i pelsen.
Stella, hun er så vakker.

Stella likte veldig godt å se på fiskene i akvariumet. Hun var helt fascinert!

Men så var det da fine fisker også.

Her jeg i velkjent positur: Halvveis nedi halsen til Sjonkel Bowie.

Onkel Keino var kokk, og lagte mat som luktet NAMMELIG!!!

Og når man lager mat som lukter godt, så får man mange venner.

Onkel Stian ville også ha venner, så han tok med seg en kjøttbit og løp.
Her ser man i allefall hvorfor Ginny kalles for Apekatten... Hehe.

Jeg er kjempeglad i Onkel Stian uansett om han har mat, eller ei.

Og det er visst Sjonkel Bowie også.

Jeg og Apekatten ble selvsagt gode venner.

Her leker jeg med Apekatten og Xander.

Man blir veldig sliten av å tumle rundt i varmen, så da er det godt med en liten pause av og til

Apekatten syntes også det var godt med pause, men akkurat da hun trodde hun skulle få sove, så kom jeg hoppende oppi sofaen, og så lekte vi klatrestaiv. Apekatten var stativet. Hihi.

På lørdagen var vi på Hillevåg, og der fikk vi løpe løse på en stor tomt.
Det var supergøy!!!

Xander er en vakker hund!

Og det påstås at Afghansk mynde er verdens mest elegante hunder? *Fnis*

Apekatten i velkjent stil.

Vi traff en Italiensk mynde der også. Myndeklanen jaget han rundt hele tomta. Fy, slemme mynder! (Jeg jaget han bare vekk fra mammaen sin når han ville i fanget hennes, for det okkuperte jeg. hehe.)

Kjeppjaget Italiener i fullt firsprang.

Sjonkel Luke klarte å begrense seg, men han er tross alt en gammel mann.

Meg og Tante Suz.

Sjonkel Bowie på italiener-jakt. Hehe.

Det var veldig godt å komme opp på fanget til Onkel Keino etter å ha løpt rundt der.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei på deg :) Så utrolig flott dere har hatt det. Ikke misunnelig i det hele tatt...(USJ!!!)Masse flotte bilder :)

Klem til dere!