tirsdag 17. juni 2008

Oltedal (Fredag)

Når Mamma står opp kl 06.00 så er det alltid noe på gang. Som regen en utstilling eller noe. Det var ikke noe unntak sist fredag, og jeg fikk snart bekreftet mine mistanker.
Mamma gikk ut i bilen med masse greier, og kom inn igjen og hentet enda mer. Jeg løp frem og tilbake jeg også, for å være sikker på at hun ikke skulle glemme meg, hvor hun nå enn hadde tenkt seg.
Selvsagt fikk JEG kjeft hver gang hun tråkket på meg. Halloooo? Hvem er det som burde fått kjeft? Det var jo liksom ikke JEG som tråkket henne ned akkurat... *FNYS*

Nuvel, omsider ble jeg plassert i buret mitt i bilen, og la meg godt til rette. Vi kjørte en liten stund og så stoppet hun bilen. Huh? Var vi fremme allerede? Jeg skjønte ikke bæret, så jeg satt meg opp og kikket forvirret rundt meg. Det viste seg at vi var hjemme hos Anja, Bølle-Paul og Foxy.
De skulle også være med oss, og mens de pakket Anja og Bølle-Paul sine ting i bilen, så fikk jeg leke litt med Foxy og bølle-Paul på plenen.

Jeg er klar til avgang:

Bølle-Paul sto klar på terrassen sin og ventet på oss da vi kom.
Vi dro avsted, og tok ferjen over til Stavanger. Da vi kom til andre siden av Boknafjorden, så lot Mamma GPS`en bestemme hvor vi skulle kjøre.
Mamma er som regel ALDRI enig med gps-dama, og det er skikkelig underholdning når Mamma kjefter og smeller, og mistenker at gps-dama bare er ute etter å lure henne til å kjøre feil.
Da klokken var 13.00 viste det seg at gps-dama vant denne gang. Vi hadde funnet Frafjord Hytteutleie, som ligger i Dirdal. Et nydelig sted som ligger ved sjøen mellom høye fjell.

Utsikten vår.
For å komme til hytta måtte vi over denne broen. mamma syntes den var kjempeskummel, så hun ga gass hver gang hun skulle over. Hun var overbevist om at vi kom til å falle gjennom.
Hytta hadde 3 soverom, salong, spisekrok, dus/toalett. Plassen var godt utnyttet, og hytta var kjempekoselig. Den lå bare 10 meter fra sjøen, og Mamma som ELSKER sjø, ble jo rent euforisk av lykke da hun kjente duften av salt sjø i nesa. Hun sniffet verre enn en blodhund på jobb. Selv var jeg mest opptatt av at jeg måtte TISSE!

Mamma og Anja pakket ut alle tingene våre. Jeg og Mamma okkuperte det soverommet som var i første etasje. Da alt var pakket ut dro vi på butikken for å handle mat. Og snop. MASSE snop. Det var det viktigste. Jeg fikk ingenting. Som vanlig... (Jeg har det gruuusomt!)
Været var kjempefint, men det blåste friskt, så det var deilig med en tur rundt i området der. Jeg og Bølle-Paul (som faktisk IKKE bøllet), fant masse spennende å lukte på. Og tisse på. Jeg er selvsagt flinkere til å markere enn Paul. Jeg løftet bakfoten minst 100 ganger! *stolt*

utpå kvelden kom resten av vår "hytteflokk". Det var Gudveig (Anjas Mamma) som hadde med seg Lille-Fox, og venninnen hennes som het Kari. Kari hadde med seg to Colliegutter, Chevelle og Yankee. Lille-Fox var nettopp ferdig med løpetiden sin, så Chevelle og Yankee var helt på tuppa etter henne. Det passet jo meg kjempefint, for da fikk jeg fred fra slike innpåslitne mannfolk. *Fornøyd*

Lille-Fox.

Chevelle.

Yankee.
Alle var i kejmpehumør, og NÅ kunne festen begynne. Jeg så for meg at vi skulle ut på de store jordene og løpe og leke og herje i solnedgangen. Hvilken lykke det ville ha vært... *sukk*
Dessverre så hadde mamma heeelt andre planer. Grusomme, onde planer! *snufs*
Jeg gjorde meg så usynlig jeg kunne, men det nyttet ikke. Mamma plukket meg opp, og så bar hun meg inn på badet. Full overhaling med barbering, børsting, bading, børsting, føning, tannpuss... Drømmen om å leke i vinden brast i tusen knas.
Uansett, aldri så galt at det ikke er godt for noe; Jeg ble kjempefin!!!

Så var det en kjapp kvelds, og God natt. Vi skulle stå tiiidlig opp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei igjen.
Tusen takk for ett flott opphold i Oltedal. Jeg har kost meg fra dag en.
En stor og fin hytte, med myyye plass. Det var jammen godt, siden det ble plassert grinder over hele hytta....
Håper vi snakkes igjen snart.
Kjempeklem fra Kari