tirsdag 17. juni 2008

Oltedal (Lørdag)

Dagen startet kjempebra, og selv om det var meldt drittvær, så våknet vi til helt vindstille, litt overskyet, og en speilblank fjord.

Vakre fjorden vår!

Hytta vår. Den var nesten som et lite hus.

Siden vi skulle på utstilling så var det bare en kjapp tissetur ute, og så snart Mamma, Anja, Gudveig og Kari var klare, så kjørte vi inn til Oltedal der utstillingen skulle være.
Da vi skulle parkere traff vi Onkel Stian og Onkel Keino. De var der for å jobbe som parkeringsvakter, og skulle ikke stille noen hunder denne gang. As if...
De sørget for at Mamma parkerte NESTEN der hun skulle. Hihi.

For en gangs skyld så skulle jeg og Bølle-Paul gå i den samme ringen, så Mamma og Anja rigget seg til med både hundebur og stoler, like ved ringen. Etter 5 minutter begynte det å komme et par mørke skyer på himmelen, og alle skjønte at det fine været ikke hadde tenkt å vare så alt for lenge nei.
HELDIGVIS så hadda mamma og Anja trålet halve haugesund på jakt etter en pavlijong sist torsdag, så den skulle være vårt "hjem" på utsillingen. Til alt hell var Onkel Keino kommet bort til oss for han var ferdig på jobb. Han skulle bli med Mamma bort i bilen og hente pavlijongen. Det endte selvsagt med at HAN måtte bære den, mens Mamma bare var med som (u)moralsk støtte.

Siden han var så flink til å bære esken med pavlijongen oppi, så fikk han også lov til å være med å sette den opp. *Fnis* Det tok bare noen få minutter, og så sto pavlijongen vår oppreist. Knallbra!!! Mamma og Onkel Keino hentet bur og stoler, og plasserte alt inni pavlijongen vår. Den hadde tak, og til og med 2(!) vegger.

Onkel Keino tar en velfortjent hvil.
Alt var bare velstand... helt til det begynte å regne. Plopp...plopp...plopp... Ingen hadde impregnert pavlijongen, så da den ble våt på taket, så begynte det dryppe. Hva skal man gjøre da? Det nytter aldri å gråte, så de lo og fniste. Jeg satt i utstillingsvognen min, så JEG holdt meg selvsagt tørr og varm.

Anja, Gudveig og Kari, foran kari sitt telt som sto i motsatt ende av plassen.
Onkel Stian kom også tuslende etterhvert, og slo seg til i pavlijongen vår. Da Mamma begynte å stelle meg, fikk Onkel Stian akutt lyst å bidra, så mamma ble "jaget" vekk, og Onkel Stian ovetok meg, og stellekofferten.

Mamma begynte å stelle meg...
Men så kom Onkel Stian og overtok.

Jeg ble veldig,veldig fin!
Det var sluttet å regne, og sluttet å dryppe fra taket.
Som jeg sa så skulle han ikke være handler denne helgen, men slik gikk det selvsagt ikke. Det endte opp med at han måtte være handler for både en Grand Danois, en Coton De Tulear, Chevelle, og meg.

Oppvarming bak pavlijongen vår.
Onkel Stian er alltid kledd i dress, og ser helt nydelig ut når han stiller hund. Jeg trodde nesten de tullet da det gikk opp for meg at han skulle stille meg i VANLIGE klær! Siden det tross alt var Onkel Stian, og siden jeg er veldig, veldig glad i han så gjorde jeg mitt beste. Hadde noen andre prøvd å stille meg i slike klær, så hadde jeg nektet å gå et skritt! *sta*

Da det var vår tur i tringen skinte solen igjen. Bølle-Paul var først av oss, og han fikk en HP, og en fin kritikk av dommeren. Godt jobba, Bølla!

Anja og Bølle-Paul i ringen.

Bølle-Paul i et heeeelt normalt øyeblikk. Her ser man hvorfor han kalles Bølle-Paul.

Jeg gjorde alt riktig, og viste meg kjempeflott. Det funket veldig fint mellom meg og Onkel Stian, og det var jo gøy, siden vi ikke har trent siden jeg var liten valp. Det var kjempegøy å være i ringen med Onkel Stian igjen.

Dommer Per Svarstad kjenner på meg for å finne ut om han liker meg.

Jeg tror jo ofte jeg ER en Afghansk Mynde, og her prøver jeg å gå som en også!
Dommeren likte det han så, og ga meg en CK, og jeg ble 3 beste tispe.
Dommer Per Svarstad skrev følgende om meg:

"Utmerket type & størrelse. Femint hode. Vakkert uttrykk. Utmerket overlinje. Velbåren hale. Utmerket kropp. Meget bra benstamme. Meget bra vinklet. Utemerket bevegelser. Vakker pels. velpresentert."

Både jeg og Bølle-Paul var fornøyde med resultatet vårt. I Collie-ringen handlet Onkel Stian Chevelle til BIR! Så det ble en kjempegod dag for oss.

Chevelle:
Prikken over "i"en ble da Gudveig og Lille-Fox kom viftende med CK og CERT! Wheeeee!
Gratulerer Lille-Fox!!!

Lille-Fox!

Gudveig og Lille-Fox.

De tobente var i fyr og flamme, og hadde planer om å drikke og kose seg i hytta om kvelden. jeg trodde vi skulle få leke masse på jordene siden utstillingen var ferdig, men neeeida... Jaggu skulle det være utstilling neste dag også, så det var ikke snakk om å få ruske til pelsen sin. mamma satt en valpåegrind mellom gangen og stua i hytta, slik at jeg og Lille-Fox ikke herjet med de store Colliene, og siklende Bølle-Paul. Jaja, vi var så trøtte at vi bare la oss rett ned og halvsov hele kvelden.

Jeg og Lille-Fox bak lås og slå omtrent.
Angående seierfesten til de tobeinte, så ble det ikke noe av den heller. De var skutt alle fire. Kl 22.30 var det helt stille i hytta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så masse med CERT og BIR i Oltedal. Pappa Genny er kjempe stolt!

Anonym sa...

Hallo, Chevelle og Yankee her....
Grattis med CERT og BIR, Prada. Og takk for ett kjempehyggeligt opphold i Oltedal.
Vi snakkes kanskje en annen gang også.
Nusser fra Chevelle og Yankee. Mamma hilser også.

Espen sa...

Guri Malla! skutt, er jo alltid tid for litt fest!?!
nei nå er det på tide vi møtes ringside, så skal jeg få igang festen etterpå....hihihi!!! ;)