lørdag 24. november 2007

Julegateåpning

I går skulle Mamma og Pappa på julebord, så jeg overnattet hos Anja, Foxy & Paul. Der stooorkoste jeg meg! Mens de andre hundene måtte sove i bur, så fikk jeg lov å sove i sengen til Vilde, datteren til Anja! Snille, snille Vilde!
Da klokken var 11.00 i dag så kom Mamma og Pappa og hentet meg, og vi kjørte hjem til oss selv. Der sovnet jeg på sofaen. Borte bra, men hjemme best...

Halvannen time senere våknet jeg av at Anja kom. Og Mamma hadde fått på seg den daglige make up`en. Planen var visst nok en bytur. Sosialisering kaller de det visst. Yeah right!
Herregud, jeg har da vært i by`n mange ganger nå, og det er ikke det minste skummelt. Sosialisering my ass liksom...
Men i dag var det visst noe SPESIELT sa Mamma, julegateåpning!

Vi tuslet rundt i by`n slik at folk kunne få beundre oss. Store og små kikket på oss, og syntes selvsagt at vi var helt knusbedårende!!!
Vi var nedom på dyrebutikken, og der husket de oss selvsagt fra sist gang, så det var masse kos og klapp og få der. Og jeg ville selvsagt bort dit hvor hyllene og korgene med godbiter var. Mamma tok hintet, og kjøpte et margbein til meg til 50 kroner, og sa at jeg var hennes bortskjemte lille prinsesse. *stolt*

I Haraldsgata, som er gågata i by`n traff vi en fyr som het Buddy. Han var supersøt, og blanding av papillon/buhund/Border Collie. Han måtte vi selvsagt hilse på. Morsom fyr! Mamma drog selvsagt frem kameraet sitt som er med overalt.
Meg og Buddy.

Så fant Mamma og Anja ut at de skulle sette seg ned utenfor "julesjokoladekiosken" og drikke kaffi. Så der satt vi da... Og kikket på folkene som gikk forbi. Jeg og Paul kjedet oss litt, men oppførte oss selvsagt eksemplarisk slik vi ALLTID gjør.
Masse god sjokolade i vinduet der....


Etterpå gikk vi helt bort til den nordre enden av Haraldsgata der julegateåpningen skulle starte. Det var MASSE folk selv om det var vått og kaldt ute. Og hvis Mamma og Anja trodde at dette skulle være "skummelt" for meg og Paul, så tok de skammelig feil.
All verdens nisser, høytaler-stemmer,julelys, unger, fakler, og røyklukt kunne ikke interessert oss mindre!
De som ville klappe oss fikk selvsagt lov til det.

Paul syntes fakkeltoget var så kjedelig at han la seg rett ned for å sove.
Jeg var mer interessert i å snuse rundt etter matrester på bakken. Vi sto tross alt rett utenfor ei kebabsjappe. Hehe... Hver gang jeg fant noe spennende så sa Mamma "Nei, æsj Prada!"
Så jeg ble ikke akkurat mett av den julegateåpningen.
Det var en fin bytur, og både jeg og Paul fikk skryt fordi vi var så flinke. Etterpå var det godt å komme hjem til sofaen sin. *Lykkelig og sliten*

Ingen kommentarer: