tirsdag 20. november 2007

Hipp hipp hurra!

I går hadde Mamma bursdag. Tidlig på dagen var hun litt irritert for hun var redd hun begynte å bli syk. Hun hadde visst veldig vondt i halsen sin sa hun, men SÅ ille kan det ikke ha vært, for hun klarte i allefall å "bjeffe" på Pappa fordi han lå og så på film mens Mamma måtte bake, rydde osv...
Jeg fant et par skitne sokker på soverommet, de duftet helt fortryllende, så jeg tenkte at jeg ville være snill og pynte i stua med dem. Jeg la dem fint i sofaen, og var veldig fornøyd. Det var jo tross alt Mamma sin bursdag, og da må man jo pynte litt.
Dessverre var visst ikke Mamma enig, så hun tok begge sokkene jeg hadde lagt i sofaen, og la dem i skittentøyet heller. Jeg ble så snurt at jeg marsjerte rett ut i hagen, og ble borte kjempelenge!
MINST 5 minutter!

Klokken 14.30 kom Mari-Lene hjem fra skolen. Fryd og lykke i heimen! Jeg blir så utrolig glad hver gang hun kommer hjem, at jeg må hoppe og danse og pipe litt i pur glede!
Siden Mamma hadde så mye å gjøre, så fikk jeg bli med Mari-Lene i stallen. Det var kjempegøy! Mari-Lene og Nora passet på meg, og jeg passet på dem.

Om kvelden kom Mormor, Tante Julia og kjæresten hennes som heter Marius, Onkel "Pio" og kjæresten hans som heter Nina. Da var det kaffi og kake. Jeg fikk bare et tyggebein, men det var like greit. Jeg foretrekker det.

Av Onkel Pio og Nina fikk mamma et fenalår, og det begynte Mamma, Pappa og Mari-Lene og spise på etter alle var dradd. Åhhh..... Det luktet så godt!
Mamma sa at jeg ikke kunne få, fordi det var aaalt for salt for meg. *sukk*
På toppen av alt så gikk de fra det mens det lå på bordet. Jeg lå i sofaen og kikket på det, og snuuuuste inn lukten av det. Det luktet himmelsk! Jeg vet at jeg ikke har lov å ta mat som ligger på bordet, så jeg ble så frustrert at jeg måtte "kjefte" litt på det dumme fenalåret! *grrrrr...boff....grrrr....mufff...*
Bare se, ikke røre...

Jeg var temmelig trøtt etter alt besøket, så jeg la meg ganske tidlig, og det var kjempeherlig!

2 kommentarer:

Ann Kristin sa...

Hehe, hadde det vært mine hadde de ligget over det fenalåret alle sammen! Så Prada har virkelig karakter hun :)

Anonym sa...

Ja, BEST i verden! :)
Hilsen Mammaen hennes. Hehe...