tirsdag 17. februar 2009

Årets første utstilling!

ENDELIG, sier jeg bare! Nå har jeg ikke vært på utstilling siden begynneslen av November, og det har være godt med en ferie, for all del, men det var virkelig kjempegøy å komme igang igjen!

Utstillingen skulle være i Ølen, 45 minutter unna her vi bor. Hele helgen hadde vi besøk av Janne med Loke og Nitara,(Irsk ulvehund) og Louise med Lola og Safira, (Staffordshire Bullterrier).

Da vi skulle kjøre til Ølen lørdag morgen var det 13 minus... Og bil uten varmeapparat! Menneskene våre hutret og hakket tenner. Takk og lov at jeg har god pels!

Vi kom frem til Ølen i god tid, og inne var det kjempetrangt, men Mamma fant en krok til buret mitt. Der lå jeg og slappet av en stund mens Mamma fikk litt varme i seg igjen.

Pelsen min har være utrolig statisk nå som det har vært snø og kaldt, så Mamma var litt bekymret for hvordan den ville være, men det viste seg at hun hadde ikke trengt å bekymre seg, for etter badet på fredagskvelden var den helt fin.

Da jeg kom inn i ringen bølget pelsen seg fint rundt meg, og NESTEN alle hårstråene lå der de skulle. (I allefall på meg... Mamma derimot så ut som et kråkereir på hodet!)

Dommeren syntes at jeg var alldeles übersøt! Da vi løp gjorde jeg slik som jeg har lært av myndevennene mine, jeg langet ut i et friskt, raskt trav, og strakk beina mine alt jeg klarte. Det var så vidt Mamma klarte å holde følge med meg. Det var SÅ show kan dere tro!
Da vi var ferdige ble det klart at Funny vant, og jeg ble 2BTK med CK.

Snille, snille Gyda tok bilder, og de har hun sendt til Mamma. :)

Premiebilde!

Dommer Jo Schepers var veldig grundig!

Tannvisning gikk lett som bare det!
'
Her er alle "unghund tisper" i ringen.

Her kan dere se at jeg langer ut og løper nesten fra Mamma min!

Ingen kommentarer: