mandag 4. juni 2007

Hos dyrlegen


I dag var vi først i stallen som vanlig. Jeg lekte, og løpte rundt. Jeg må jo hilse på ALLE, og helst tygge litt på dem også. Stallfingre er KJEMPEGODT å tygge på!
Jeg er ikke redd hestene lenger, og Mamma sier jeg skal passe meg for de store beina... jadda, jadda... Det går bra hver gang.
Da Mamma satte Stinahesten ut på beite ble jeg med. Å løpe på beite var kjempegøy, men jeg snublet litt i de dype hestesporene i gjørma. Mamma gryntet fordi jeg ble så møkkete. Selv var jeg bare lykkelig der jeg løp rundt og prøvde å jage Stinahesten litt. (Som forøvrig bare viftet med halen da jeg skulle ta henne. Hrmf...)

Om ettermiddagen kjørte vi Mari-Lene i stallen, og jeg trodde jeg skulle få leke enda mer på beite, men den gang ei. Vi bare dumpet Mari-Lene der, og kjørte videre.
Jeg ble faktisk ganske snurt, og la meg ned i buret mitt og furtet.
Plutselig stoppet mamma bilen igjen, og da var vi kommet til Mormor og Tante Julia! Wheeeeeee!
Tante Julia er 18 år, og hadde røde tånegler som jeg ville drepe litt. vi løp rundt på plenen, og tante Julia hylte og bar seg vær gang jeg tok en tå. Hun syntes nok det var kjempegøy!
Jeg fikk bare drepe tær i en halvtime, så ble jeg puttet i bilen igjen, og avsted bar det.

Etter kort tid stoppet vi igjen, og Mamma sa at vi var hos dyrlegen. Som om jeg bryr meg, tenkte jeg.. .Det luktet jo så masse spenndne der!
Inne på venterommet var det flere andre hunder. Noen lekte med hverandre, og noen knurret til hverandre. Jeg ga blaffen i de og la meg på det kjølige gulvet og ventet på at det skulle bli min tur.

Vi kom inn, og dyrlege Kari, kikket i ørene mine, kjente på kroppen min, så på tennene mine, og skrøt masse, og sa at jeg var kjempefin! Så la hun noen godbiter på bordet, og jeg slafset dem villig i meg! Uten at jeg merket det fikk jeg vaksinen min.
Mamma var kjempestolt av meg fordi det ikke kom en lyd. Da ble jeg også litt stolt.
Det har vært en fin dag i dag! Jeg har det så bra!

Ingen kommentarer: