torsdag 6. august 2009

Sommeren er på hell...

Hei igjen folkens!
Nå er sommeren på hell, og jeg tenkte kanskje jeg skulle oppdatere litt i bloggen min.
Sommeren har vært til tider VELDIG varm, og til tider VELDIG våt. Men jeg har vært like lykkelig uansett jeg!

Meg, en vakker sommerdag!

I starten på sommerferien fikk jeg være med Mamma på noe som heter "Samlingshelg for voksne som driver med hest". Jeg hadde ikke peiling på hva det egentlig var, men da Mamma åpnet bildøren og sa "hopp inn". så var jeg kjapp med å komme meg inn i buret mitt. Jeg ELSKER å være med. Samme HVOR, bare jeg er med!

Så var vi innom stallen og hentet Stina, hesten vår, for hun skulle også få være med. Da vi hadde kjørt en times tid var vi fremme på Tveit vidergående skole. Det er en skole med vekt på landbruk, så det var egentlig som en svææær gård, med internat på. Jeg hoppet ut av bilen, og snuste ivrig ut i luften. Det luktet MASSE! Jeg har aldri vært på en så stor gård, og alle luktene som snuten min fanget opp overbeviste meg om at HER kom jeg til å trives!!!

Der det er hestefolk, er det selvsagt hunder også. I løpet av den langhelgen (torsdag-søndag) ble jeg kjent med Fia, Oliver, og Amy. Og vi fikk gå løse så godt som hele tiden! *Fryd og lykke* Vi hadde det veldig, veldig gøy!

Oliver, Amy og meg.

Meg og Fia, som akkurat da var i bånd, så jeg bare MÅTTE erte henne litt!


Innimellom kjeftet Mamma litt på meg, fordi hun påsto at jeg TIGGET når folk spiste, men det gjorde jeg så ALLDELES IKKE, jeg bare SÅ på dem. Hrmf...
(Noen var veldig gjerrige, og andre var veldig flinke å dele. Hihi...)

Jeg tigger ikke altså... *usynlig lygekors*

Jeg og Oliver fant en picnik på plenen, og tenkte at DET var noe for oss!

Søte, søte Oliver!

Meg og Politi-Nina. Hun vurderte å headhunte meg som politihund. Hihi...

SE! Jeg og Arild har samme frisyre! Stylish!

Og ellers så har jeg vært litt rundt omkring, blant annet har jeg vært endel hos Mormor i sommer, og der har jeg storkost meg. Av og til har det lusket en tyv rundt i hagen, og da løper jeg og gjemmer meg, for han er så SKUMMEL!
Han stjeler vann på terassen til Mormor...

Tyven tatt på fersk gjerning!

Og så har vi vært er liten, kjapp tur på Sotra, og da måtte vi ta ferje. Siden været var så fint så satt vi oppe på dekk, og kunne nyte den svale brisen.

Meg, Mari-Lene og Pappa på ferja.

Her ligger jeg på plenen til Tanta Tove på Sotra, og koser meg med en bamse jeg hadde hentet inne.

Bamsen koste seg nok også.

Mamma påstår ofte at jeg oppfører meg som en fuglehund når jeg jager småspurvene i stallen. Men det er jo SÅÅÅ gøy å løpe etter de! Da vi fikk besøk av Hugo, sopm skal være her mens Nora er på ferie, så tenkte jeg at ENDELIG får jeg en fugl å løpe etetr hjemme! Men NEIDA! Mamma sier at jeg ikke får løpe etter Hugo. ÆSJ!!!

Hugo, som er på ferie hos oss.

Ingen kommentarer: