søndag 23. august 2009

NKK Bjerke

Jeg får vel oppdatere litt fra turen til Roa og NKK Bjerke også mens jeg først er i gang. :)

Planen til Mamma var å gi blaffen i hele utstillingen, og bare være hjemme å slappe av siden hverken økonomien, eller motivasjonen var på topp. Som vanlig så gikk det ikke etter planen.

Pappa sa: Du kan få litt penger av meg hvis du vil reise.
Onkel Stian sa: Du elsker meg ikke lenger hvis du ikke kommer. *HULK*
Anja sa: Jammen atte åhheeee.. Jeg vil ikke kjøre alene.
Jeg sa: Jeg VIL til Onkel Stian og Onkel Keino!

Så vi dro. Mamma ble med uten at Onkel Stian og Onkel Keino visste noe. Hihi...

På Knapphus bensinstasjon møtte vi Anne Britt, hun med Rodesian Ridgeback & Dobberman, og med seg hadde hun Charlotte og Boston Terrieren Fant. De var også på vei til Roa og Onkel Stian og Onkel Keino for å overnatte der mens de skulle på utstillingen. Det er så greit å kjenne hundefolk man kan overnatte hos når man drar på utstillinger! Hehe...

Turen var lang, og heldigvis ble vi luftet langs veien et par steder. Da vi kom til Roa og svingte inn på Sandberg gård som det heter, så kom Onkel Stian ut på trappa. Da han fikk øye på Mamma så viste han fing, og så kastet han seg rundt halsen på henne, og var kjempelykkelig. Haha tullingen!

Vi hundene fikk gå løse på tunet, og sjekke ut alle luktene. Jeg hadde vært der før, så jeg trodde ikke det skulle være så spennende egentlig. Men jeg kjente en ny lukt. Lukten av en hund... Lukten viste seg å tilhøre Duchess, en liten, masete Greyhound valp som Onkel Stian og Onkel Keino har kjøpt. Hun ville leke hele tiden, men jeg bare himlet med øynene og gadd ikke. Jeg skulle jo SNUSE og SNIFFE!

Masedyret "Dutty" som ville leke HELE tiden.

Vi hadde en koselig helg sammen på Roa, og utstillingen gikk faktisk også ganske bra. Etter en lang periode med "dårlige" resultater, så gikk det plutselig bedre. Mamma er så umotivert og drittlei, at hun lot Onkel Stian stille meg, og det var nok lurt! Denne gangen gikk Onkel Stian i ringen med Bølle-Paul også, og selv om resultet hans ikke var noe å rope hurra for, så har Bølla aldri vært finere i ringen enn den dagen.

Siden Bølle-Paul ikke kjenner Onkel Stian så godt, så var det viktig med en samtale før de skulle i ringen.

Onkel Stian og Bølle-Paul i ringen.

Fine Bølle-Paul! Han var lekker!

På utstillingen så fant "Dutty" noen som var like barnslig som henne selv, og som ABSOLUTT ville leke. De koste seg lenge!

Foxy og Bølle-Paul.

Her har jeg også kommet meg i ringen og gjør mitt beste.

Viktig å ha bra bevegelser, og fine steg.

Jeg og Onkel Stian måtte susse litt mens dommeren ikke så på oss.

Men når dommeren skulle se på meg, så sto jeg KANONBRA!
Det var 64 påmeldte CC`er på utstillingen. Jeg vant min klasse, og fikk CK, og gikk videre til "Beste tispe klasse". Mamma ble veldig, veldig glad! I "Beste tispeklasse" ble jeg ikke plassert blant de fire beste, men vi var virkelig kjempefornøyde likevel! Det var godt for motivasjonen til Mamma at det gikk så bra!

Mamma ELSKER meg!

Oppdretteren min Annki var også på utstillingen. Her med Tevez.

En nydelig, liten tispevalp. (Fra Cipracrest?)

Veteranen Hugo.

En fin hanhund som Mamma likte godt.

En annen kjempefin hanhund som Mamma likte!

Mamma liker denne også ganske godt, men han er ikke noe avlsmateriale. *Fnis*

Even og Santo. Santo ble beste unghund i sin rase. (Portugisisk Vannhund)

Hodebilde av Santo. Søtingen!

På søndags ettermiddag var det på tide å dra hjem igjen. Og selv om vi hadde kost oss så skulle det bli deilig å komme hjem til sengen sin igjen.

Nydelige Roa Kirke!

En morsom bil vi "traff" på hjemveien.

Svart-hvitt bilde fra elven på Kongsberg.

På Rukjan hadde vi en god stopp der vi fikk luftet oss litt, og drukket litt vann. Jeg benyttet anledningen til å synge litt opera for mine medpassasjerer.

Ooo sooole miiiiiiooooooooo....

Bølle-Paul satt visst ikke pris på sangen min. Han er rar! *HRMF*

Prada`s Flower Power!

Ingen kommentarer: