mandag 14. april 2008

Orre dag 2

Enda så trøtt jeg var så var etter å ha stått tidlig opp, og hatt en laaang dag på utstilling på lørdag, så var det på`n igjen i går (søndag).
Vi sto like tidlig opp, og mamma brukte like lang tid på badet, og luktet akkurat like "godt" som dagen før.
Anja og de var litt forsinket, så vi måtte vente et kvarter, og da holdt både Mamma og jeg på å sovne igjen.
Da de kom satt vi utstillingsvognen min inn i bilen, og kjørte avgårde.

Da vi kom på ferjen traff vi flere kjente som var på vei til Orre. Ikke ALLE var like morgenfriske...

Ei jeg ikke kjenner, Helen, Morten, Anja, og mammaen til Anja.

Martha, Hilde og Bodil.
Ferjeturen tok bare 20 minutter, så vi var raskt på veien igjen. Mamma og Anja hadde koblet til GPS`en i bilen, men det hjalp ikke så veldig. I ene rundkjøringen surret de selvsagt, men Martha tuuutet bak, så heldigvis svingter de rett vei. Da vi nådde motorveien i Stavanger, så fikk Martha kjøre først fant de ut.
Martha var tydeligvis i storform, for i en rundkjøring like før Orre, så skulle hun teste om Anja kjørte etter HENNE, eller om hun fulgte GPS`en vi hadde i bilen, så Martha kjørte en hel runde i rundkjøringen. Anja kjørte så klart etter henne, men dama i GPS`en forlangta at vi skulle ta en u-sving. Hehe...
Morten som kom bakerst lot seg ikke lure, så han kjørte rett, og havnet først i køen.
Men i neste rundkjøring var det Mortens tur... Siden han lå først, så svingte han feil, så Mamma og Anja lo selvsagt rått av han. Han fikk ganske kjapt snudd bilen, og kom etter oss.

Vi var noen av de første som kom. Vi linet oss opp ved Briard-ringen, og den ene etter den andre ble stelt og gjort klar.

Bølle-Paul tok livet med ro mens Anja stelte han.


Helen og Cinzano

Morten og Martini


Mens de andre stresset med å gjøre bikkjene klar, sto Marthe og tok livet helt med ro. (Nesten.)

Cinzano begynner å bli klar for ringen.

En etter en ble de ropt opp av ringsekretæren. Jeg var egentlig litt glad jeg hadde fri, slik at jeg bare kunne slappe av og se på. Mamma hadde kjøpt en nye pute til meg hos Fifi & Fofo Design, og den hadde jeg inni utstillingsvognen min. Den var kjempegod å ligge på.

Av og til ga jeg blaffen i de andre, og benyttet asnledningen til å ta igjen litt tapt søvn.

I ringen gikk livet sin vante gang:

Paul hadde ingen problemer med å slå den eneste konkurenten sin.
(På kritikken sin fikk han blant annet: "En hyggelig herre". JEG har nå MIN mening om akkurat det, men så lenge han er i bur er jeg enig i at han er hyggelig. Spesielt hvis JEG går løs i tillegg. Hi,hi...)


Cinzano er jo blitt ganske dreven i dette etterhvert, så han sto fint.

Morten & Martini i ilden.

Marthas hund, Gracia ble BIR.

I naboringen hadde mamma oppdaget en av sine absolutte favorittraser: Bull Terrier!

Bølle-Paul i grupperingen. Han ble 2 BIG.

Denne lille Teacup puddelen var bitteliten, og Mamma falt pladask! (Til og med JEG må tilstå at den var søt!)

En av de nydelige Samojedene til Bente & Michelle.
(Nettvenninner av Mamma.)

Ingen kommentarer: