torsdag 16. april 2009

Påsken er over


Etter å ha fått en forferdelig start på påskeferien vår,(kan leses om i hestebloggen til Mamma, og det BØR leses. Hehe...) så fikk vi heldigvis noen kjempefine dager på landet! Jeg elsker å være på landet, og har det alltid kjempegøy der. Vi er ute nesten hele tiden, og det er stooor plass å løpe på. Det eneste minuset er at naboens sauer av og til kommer tuslende bort på marken vår, og de er så fryktelig skumle! Katter og sauer er noe av det nifseste som finnes! Mamma sier at jeg må passe meg for sauene, for de er farlige, så hver gang sauene kommer over til oss, så løper jeg bort til Mamma, slik at hun kan passe på meg. Jeg vil jo ikke at sauene skal ta meg! Huff...

Fine Stinahesten vår var også med på landet.
Første morningen kom Anja, Foxy & Bølle-Paul også på besøk, så da gikk vi tur på fjellet.
Våt, møkkete og lykkelig Bølle-Paul poserer for kamera. Hihi...
Ut på tur, aldri sur. :)
Det er mange veier å velge mellom på fjellet, og det er like godt skiltet som E6!

Det finnes vel INGENTING som er mer spennede enn å dele en fersk saueskit! YUMMI!

Jeg benyttet påskeferien til å ta årets første bad. *TøffPradapuff*

Stina og Florett (hest vi hadde lånt) badet også. Mari-Lene på Florett, og Nora på Stina.

Florett ELSKER å plaske i sjøen!
Stina får litt "hetta" når det plutselig fyker flyndrer rundt beina hennes, så da hopper hun sidelengs bortover i vannet. Nora lo og klamret seg fast.
Tøff meg på mink-jakt i steinrøysa!
På andre siden bor de onde, onde sauene! Skummelt!
Slik ser "leiren" vår ut. Og hvis noen lurer på hvorfor det ikke vises noen bil på bildet, så henviser jeg IGJEN til mammas hesteblogg. *Fnise hysterisk*
Livet er mer enn å være utstillingshund. Skogstroll er også ganske morsomt!
Her er et tjern som er nede ved sjøen. Mamma kaller det for "De dødes tjern", og påstår at der bor døden, nøkken & draugen. jeg skal holde meg LANGT unna der i allefall. Det er NESTEN like skummelt som sauer!

Over til noe MYE hyggeligere: Høydepunktet var nok da Synneva, Ingeborg og CHIKKIE kom på besøk! Jeg har jo ikke sett Chikkie på lenge, lenge, og jeg var overlykkelig over å se han igjen! helldussen så gøy vi hadde det sammen. Vi løp og herjet og lekte til vi ikke hadde mer pust igjen!

Synneva, Chikkie, Nora, Mari-Lene og Ingeborg.
Kjempegøy!!!

Chikkievennen min!
Pene Chikkiegutten! Jeg tror jeg elsker han litt... *rødme*
Av og til måtte vi ha en pust i bakken. Hihihi...
Jeg hadde tatt pinnen til Chikkie, og den ville han selvsagt ha igjen. Vi løp mange ganger rundt det falne treet. Jeg løp under, og Chikkie hoppet over. Vi storkoste oss!
Et romantisk lite øyeblikk. *bluss*
Synneva og Ingeborg prøver å parodiere vårt romantisk øyeblikk. MAKAN! Hrmpf...
Synneva som eier Chikkie. (Og Florett.)
Etter å ha lekt og herjet rundt med Chikkie var jeg kjempesliten da jeg gikk og la meg. Men fy søren så gøy jeg hadde hatt det!

2 kommentarer:

The WriggleButts sa...

Ser ut som du hadde en fin tur, Prada! :)

Bajas

Monika sa...

Nydelige hester og nydelige hunder :D