søndag 21. oktober 2007

Biltur til Frisergården på Stange

Nå er det jammen lenge siden siste jeg har skrevet noe! Det skyldes rett og slett at jeg har det for travelt. Jeg er jo tross alt en aktiv, liten hund.

Denne helgen har vi vært på langtur. Jeg mener virkelig LAAANG tur! Vi skulle nemlig til et sted like utenfor Hamar. Anja2 skulle hente den nye hunden sin der, en briard som heter Paul.
Vi reiste tidlig om morningen, og jeg og Foxy ble puttet i burene våre. Da vi kom til Ølensvåg fikk vi følge av Shar Pei`en Sjampis! Han har bodd på hundepensjonatet en stund, og skulle omplasseres til to kjekke pappaer i Trondheim. Derfor skulle han bli med oss til campingplassen på Stange, og der skulle pappaene hans hente han. Han var en koselig fyr, oterfarget og rolig og grei.
I Odda stoppet vi for å plukke opp mammaen til Anja2, for hun skulle også være med.
Vestlandsbilde...

Underveis ble det masse tissepauser, både for to, og firbente. Jeg var like skuffa hver gang jeg måtte inn i buret igjen. Kjøreturen tok ca 10 timer. Da vi kom frem til Tangenodden camping, så fikk vi heldigvis gå på laaaang tur og strekke på beina! Det var så deilig!
Sjampis, Shar Pei
Lufting, og tissing....


Utpå kvelden kom Sjur og Rolf som skulle ha Sjampis, og heldigvis så likte de han kjempegodt. jeg klarte selvsagt og snike til meg litt kos og klapp av dem også. Sjampis kommer til å få det kjempefint der!

Hyttekos. Anja2 og mammaen hennes.

Skal vi være bestevenner? *sikle*

De to beinte var fryktelig trøtte, så de fant ut at kl 23.30 var det leggetid. Jeg trodde jeg skulle klikke! Jeg hadde jo omtrent ikke gjort annet enn å ligge i 10 fuckings timer i buret mitt!
Noe motvillig hoppet jeg oppi sengen til Mamma for å sove.
Mamma tok selvsagt HELE plassen, så jeg begynte og pipe.
-Klynk, klynk... Jeg får ikke plass til å ligge på tvers...
-Klynk, klynk... Det er for varmt....
-Klynk, klynk... Jeg får fortsatt ikke plass til å ligge på tvers...
-Klynk, klynk... Jeg savner Pappa...
-Klynk,klynk... Jeg må tisse mer...
-Klynk klynk... Jeg får ikke plass til å ligge på tvers nå heller, Mamma...
-Klynk, klynk... Jeg må ikke tisse likevel...
-Klynk, klynk... VOFF... JEG FÅR SØREN MEG IKKE PLASS TIL Å LIGGE PÅ TVERS I DENNE SMALE SENGA, MAMMA!!!!

Mamma, knurret og kjeftet, og truet med å gå ut i bilen og legge meg i buret. I BURET!? No way, tenkte jeg, så da klokken var 01.30 så holdt jeg kjeft. En stund.
I 03.00 tiden gikk Mamma på do og tisset, så da fikk jeg hele sengen for meg selv i et halvt minutt. Det var et halvt minutts fullkommen lykke for en liten Pradapuff!

Neste morning spratt vi ut av senga, og selv om Mamma gryntet litt småsurt til meg, så gikk vi en liten morgentur, slik at jeg fikk gå på do.

Da alt var pakket i bilen igjen, kjørte vi til Romedal. Og gjett hvem som bor der? Der bor det nemlig ENDA ei dame som heter Anja! Så da var det plutselig 3 Anja`er. Anja3 driver med oppdrett av Briard, og verdens vakreste hesterase: FRIESER!
Der har altså lille Paul bodd helt til nå. Og jaggu bodde det ikke en liten Foxy der også! Både Foxy og Paul ble med hjem.
Anja2 skal passe på Lille-Foxy til mai. For eieren hennes skal bo i Frankrike frem til da.
Lille Paul, 8 uker.

En av de vakre hestene til Anja3.

Bilturen hjem var KJEMPELANG, men heldigvis så ble det mange stopp. Alltid godt å strekke på beina når man er på tur.
Da jeg kom hjem midt på natta ventet Pappa, og Mari-Lene på meg. Og jeg var YR av glede da jeg så dem igjen! Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så jeg løp rundt omkring, hoppet og danset, og peip av lykke over å være hjemme igjen.

Og det beste av alt: Jeg kunne ligge på TVERS i sengen, mellom Mamma og Pappa! *sukk*

1 kommentar:

The WriggleButts sa...

Heihå, Prada! Håper du har en fin helg! Vi bare slanger oss på sofaen i dag.. mor har oppdaget en mus i kjelleren og prøvde å få Nimbus til å drepe den, men den gjemte seg. Smart mus. Vi håper den forter seg i musefella (selv om den da ikke får feire jul igjen), for vi må være så forsiktige der inne når det er musefeller!

Nys og slikk og arme-halsen-kos
fra Bajas, Coco & Nimbus