torsdag 2. august 2007

Mamma stresser




Det er noe på gang nå! Jeg merker det på Mamma. Hun flyr rundt i huset og drar frem pene klær som hun legger i en koffert, sitter med en slags brun krem i ansiktet, hun har kjøpt seg negler, og alle børstene mine og alt blir pakket ned. Og alt dette snakket om utstilling! Mamma har snakket om utstilling i flere dager nå. Vi har trent på at jeg skal gå fint i bånd, og kikke opp på nesa til mamma. Piiiiis øff keik!
Jeg skjønner ingenting jeg... mennesker er rare.
Jeg klatret oppi kofferten og stjal et par sokker som jeg bar inn på rommet igjen. Jeg la dem fint foran klesskapet. Mamma kjeftet på meg for DET også. MAKAN! Hun påsto at jeg roter! Det er jo hun som har dradd alle klærne ut av skapet. Jeg prøvde bare å rydde litt på plass igjen. *snurt*

Onkel Stian er også rar. Han løfter meg opp på stellebordet rett som det er, og så skal liksom han bestemme hvordan beina mine skal stå. Jeg skjønner ikke helt vitsen, men jeg får godbiter når jeg er flink, så jeg lar han holde på. han siser jeg må være like flink når dommeren skal se på meg. Jeg vet ikke hva en dommer er, men jeg skal prøve å være flink hvis jeg finner en.


Mamma har børstet pelsen min så den skinner. Ikke en eneste, liten floke. Jeg er så vakker! Mamma, Pappa, Mari-Lene, Onkel Stian, og alle andre som kjenner meg sier at jeg er den vakreste Powder Puffen i verden. Jeg tror nok de har rett!

Ingen kommentarer: